Joomla!’da bir güzelliğin keşfi


Globalleşme geyiğine elbette girmeyeceğim. (:

Çok dilli bir Joomla! sitesi yaparken aklıma bir fikir gelmişti. Kısaca açıklayayım:

  1. Joomla! kurulum aşamasında configuration.php adında web sitesi için pek lazım olan temel bilgileri tutan bir dosya oluşturur.
  2. Bu dosya içinde bir değişkenin adı
$sitename = 'Cihan Otomotiv';

Ben de her dil için bu değişkeni çoğaltmaya karar vermiştim. açtım configuration.php dosyasını.

Bu satırı kopyaladım bir alt satıra yapıştırdım. Tabii değişken isminin aynı olmaması lazım.

Yeni değişkenin sonuna _en ekledim. İngilizce sayfalarda kullanmak üzere bunu daha sonra işlemden geçirerek ilgili yerlerde sitenin adını ingilizce olarak gösterecektim.

    public $sitename = 'Cihan Otomotiv'; //Zaten var olan satır
    public $sitename_en = 'Cihan Automotive'; //İngilizce için kopyaladığım satır
    public $sitename_tr = 'Cihan Otomotiv'; //Türkçe için kopyaladığım satır

Bu configuration.php’de tanımlanan değişkenleri Joomla! içinde istediğiniz yerde çağırabiliyorsunuz.

echo $app->getCfg( 'sitename' );

ile site adını elde edebilirsiniz.

Pekiyi sitenin içerik dili belirli değilse, yani adres çubuğunda herhangi bir dil etiketi yoksa?

Ona göre bir iki satır birşeyler geveledim:

$siteDili = 'tr'
if(isset($_GET['lang'])) $siteDili = $_GET['lang'];

dedim.

sonra sitenin adını sayfanın alt kısımlarında bir yere yazdırmak istedim.

<p>Copyright &copy; <?php echo date( 'Y' ); ?> - <?php echo $app->getCfg( 'sitename_' . $siteDili ); ?></p>

Aklımsıra  sitenin adını otomatik olarak değiştirecek formül buydu. Ama olmadı. Ekranda şu görüntü vardı:

Copyright © 2013 –

Yani sitenin adı gelmemişti yıl bilgisinden sonra.

Ben de o an ‘amaaan neyse’ dedim ve şu son kodu eski haline getirdim.

<p>Copyright &copy; <?php echo date( 'Y' ); ?> - <?php echo $app->getCfg( 'sitename' ); ?></p>

Sonra bir kez daha sayfaya baktım.

O da nesi site adı orada görünüyor.

Sonuç:

Joomla! kendisi değişkenlerin sonuna eklenen dil kodlarını algılayabiliyormuş. Bugün bunu öğrenmiş oldum. Okuyucularımızla da paylaşalım dedim.

Ancak bir nokta var dikkat edilmesi gereken: Dil kodunu ne olarak belirttiyseniz Dil Yöneticisi’nde ona göre dil etiketlerini eklemeniz gerekir.

Bir Cevap Yazın

