NetBeans 8 içine Cordova Kurulumunu Yapmak


Bir arkadaşım, bir ödevi için beni bu çok yoğun günümde rahatsız etti. Madem öyle dedim, bari ben de birşeyler öğreneyim. Standart bir iş çıkartmayayım da değişik bir yolla bu uygulamayı hazırlayayım dedim.

NetBeans hastası olarak her zamanki gibi açtım programı, HTML5 projesi yapayım dedim. Sonra, orada Wall-E’deki beyaz robota benzeyen simgesiyle Cordova Application öğesini gördüm.

Bir anda neymiş bu demeden Next düğmesine tıkladım. Ne göreyim? Install Cordova and restart NetBeans yazıyor. Hemen üstünde de (sanki hemencecik oluverecekmiş gibi) Install Cordova diye bir bağlantı mevcut.

Tıklayınca beni https://netbeans.org/kb/docs/webclient/cordova-gettingstarted.html adresine yönlendirdi. Orada adım adım neler gerekiyorsa anlatmış.

Okudum mu? Evet okudum. Ama anlamadım. NetBeans benim gibileri de düşünmüş tabii ki ve okuduğundan anlamayanlar için bir video hazırlamış. Orada ne yapılması gerektiğini adam 5 dakika içinde göstermiş.

Kolayca anladım.

İşlem basamakları şu şekilde ilerliyor:

1. NetBeans’ı kapat
2. Node.js indir.
3. Node.js kurulumunu yap.
4. Komut penceresini aç
5. (Node.js bende C:\Program Files\nodejs klasörüne kuruldu). Node.js klasörüne geç.
6. npm install -g cordova komutunu çalıştır.
7. Git bi çay iç.
8. Git demişken Git yazılımını indir ve kur.
9. Git’e ait PATH tanımlamasını yapmak gerekiyor. Bunun için Denetim Masası -> Sistem ve Güvenlik -> Gelişmiş Sistem Ayarları -> Çevresel Değişkenler… -> PATH kısmına C:\Users\zkanoca\AppData\Local\GitHub\PortableGit[hash]\bin yazılacak. Yoksa her defasında path değiştirmek gerekebilir. Kalın yazılan kısımlar kullanıcıya göre değiştirilmelidir.

Git kurulmuş mu?

Anlamak için

C:\Program Files (x86)\Git\bin>git.exe --version

yazdığınızda
git version 1.9.4.msysgit.1
çıkıyorsa olmuş demektir.

Devamı gelecek…

Bir Cevap Yazın

